Práce samotné i proces jejich vytváření jsou do velké míry založené na přirozené ambivalentnosti vztahu člověka k přírodě. Obdiv, pokora a touha po souladu (který je však spíše utopickou vizí) se střetává s potřebou přírodní prostředí organizovat, zmocnit se ho a podrobit ho vlastnímu řádu. Autoři si tento rozpor uvědomují, přijímají ho a vědomě s ním pracují.
Silným inspiračním zdrojem je obecná lidská potřeba vlastnit esteticky atraktivní (přírodní)
předměty, shromažďovat je, třídit, adjustovat a vystavovat. Autoři toto sběratelské nutkání
posouvají dál, do více extrémní a nesmyslné podoby. Nesoustředí se totiž na konkrétní
předměty, ale na celé přírodní procesy. Snaží se nalézt způsob, jak přírodní děje zachytit a
uchovat. Někdy s nimi nakládají jako s uměleckým materiálem, jindy se přírodní proces
stává spoluautorem díla. V odkazu na vědecké zkoumání přírody se autoři pokouší uplatnit
odborné metody, tedy uchopení procesu pomocí určité jednotky, plošné, časové nebo
objemové.
Pro autory je podstatná práce s konkrétními místy, podrobují je dlouhodobému pozorování,
pracují s jejich charakterem a lokálními materiály. Výchozí body obou autorů jsou z velké
části totožné, každý z autorů však s tímto zdrojem nakládá jinak. Robert Buček zužitkovává
své tradiční sochařské zkušenosti, jeho práce vede k pevným a formálně více uzavřeným
kompozicím. Práce Jitky Králové není konkrétně ohraničená, probíhá v delším čase, bez
potřeby konkrétně určit začátek a konec, bez nutnosti plně rozhodnout o podobě záznamu,
který vzniká.
Projekt si neklade za cíl nabízet východisko z problematického vztahu kultury a přírodního
prostředí, spíše ho prozkoumává. Poukazuje na tenkou hranici mezi dialogem s přírodou a
jejím využitím. Představuje tvůrčí postup autorů, jež se na této hranici pohybují a každý se jí
ve své vlastní práci dlouhodobě zabývá. Podává zprávu o hledání vztahu s přírodním
prostředím formou osobních příběhů.